تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا فرآیند ایجاد ایده برای موضوعی است که به کاربر شما امکان بازدید از آن را می دهد ، مطالب کتبی یا بصری ایجاد می کند و این اطلاعات را برای مخاطبان شما به عنوان یک وبلاگ، ویدیو، متن و یا سایر فرمت ها، قابل دسترسی در فضای مجازی قرار می دهد. محتوا چیزی است که باید از طریق رسانه به عنوان سخنرانی، نوشتاری یا هر یک از هنرهای گوناگون بیان شود، برای بازاریابی و یا انتشار در راستای کسب و کار.

 تولید محتوا ایجاد محتوا محتوای ارزشمند محتوای خوب اشکال گوناگون محتوا رسانه های دیجیتال فضای مجازی کسب و کار رونق کسب و کار

 چرا به محتوا نیاز داریم؟

 محتوا بخش بزرگی از زندگی روزمره است. سخت است که از آن اجتناب شود، محتوا ما را آگاه می کند، سوالات ما را پاسخ می دهد، ما را سرگرم می کند، تصمیمات ما را هدایت می کند و باعث افزایش درآمد در کسب و کار می شود.

 تولید محتوا ایجاد محتوا محتوای ارزشمند محتوای خوب اشکال گوناگون محتوا رسانه های دیجیتال فضای مجازی کسب و کار رونق کسب و کار

 اشکال معمول ایجاد محتوا شامل چه چیزهایی است؟

نگهداری و به روز رسانی وب سایت ها، وبلاگ نویسی، عکاسی، فیلمبرداری، تفسیر آنلاین، ویرایش و توزیع رسانه های دیجیتال است که عمده آن ها در فضای مجازی است.

چرا به تولید محتوا در فضای مجازی برای رونق کسب و کار خود نیاز دارید؟

اگر شما سر درد داشته باشید، اولین چیزی که احتمالا به دنبالش می روید، سعی می کنید  علت را بفهمید. شاید شما دچار کمبود ویتامین یا کافئین شدید شده باشید یا شاید بیمار بوده اید. پس این مشکل را تشخیص داده و در صدد رفع آن بر می آیید. شما برای سوال های خود به اولین متخصصی که مراجعه می کنید چیست؟ حدس می زنم گوگل (یا موتور جستجوی دلخواه شما)!! گوگل به تنهایی به بیش از چهار میلیارد جستجو را هر روز در فضای مجازی  پاسخ  می دهد. هنگامی که شما یک سوال را در نوار جستجو وارد کنید، آن لینک هایی که در نتایج جستجوی شما ظاهر می شوند، محتوا هستند. پس شخصی آن محتوا را تولید کرده و در فضای مجازی به اشتراک گذاشته.

بیشتر بخوانید :
کارآفرین کیست؟

پس ما برای این که راحت تر تاثیر گذاری خود را یا همان روش درمانی خود را نشان دهیم نیاز به تولید محتوا و ایجاد محتوا در فضای مجازی برای رونق کسب و کار خود احتیاج داریم.

 تولید محتوا ایجاد محتوا محتوای ارزشمند محتوای خوب اشکال گوناگون محتوا رسانه های دیجیتال فضای مجازی کسب و کار رونق کسب و کار

محتوای خوب برای یک کسب و کار چه امتیازاتی باید داشته باشد؟

۱_ تمام مطالب محتوا  خود را در یک صفحه گسترده جمع آوری کنید.

۲_ ایجاد ستون برای کلمات کلیدی هدف، خریدار، موضوع اصلی و سپس برای هر قطعه محتوای آن را پر کنید. مثال :

کلمه کلیدی : پوشاکخریدار: همه ی سنینموضوع : تولید پوشاک نانو

۳_ ستون ها را برای معیارهای کلیدی خود در تولید محتوا مانند نمایش های صفحه، اشتراک گذاری، تعامل و … اضافه کنید.

۴_ درهر پست به افرادی که به این تولید محتوا مربوط می شوند لینک بدهید و مطالب را دسته بندی کنید و اگر قابل ادغام است، با مطالب دیگر ادغام کنید.

 تولید محتوا ایجاد محتوا محتوای ارزشمند محتوای خوب اشکال گوناگون محتوا رسانه های دیجیتال فضای مجازی کسب و کار رونق کسب و کار

نکته ضروری در تولید محتوا برای یک کسب و کار:

فرمت مناسب برای محتوا در فضای مجازی انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که فرد خریدار را شما  با تولید محتوای جذاب ایجاد کردید. شما برای آنها محتوا ایجاد می کنید. این بدان معنی است که شما باید محتوا را در قالبی که راحت تر و لذت بخش تر باشد طراحی کنید.

گام به گام تا تولید محتوا:

۱- ایده ی خوب برای تولید محتوا در مورد موضوع مورد نظر

۲- مشخص کردن کلمات کلیدی و استفاده از ابزار برای موضوع محتوا

۳- مشخص کردن عنوان جذاب برای محتوا

۴- بررسی سایت ها و وب سایت های رقیبان و بررسی نیاز کاربران در فضای مجازی برای رونق کسب و کار

بیشتر بخوانید :
نرم افزار حسابداری کابینت سازی کارنو |گروه تحقیق و توسعه کارنو

۵- بررسی موضوع مورد نظر برای تولید محتوا با ترجمه ی مقاله های خارجی و بررسی مقالات داخلی

۶- لیستی از مقالات تولیدی خود تهیه کنید و مقالات آموزشی مرتبط با موضوع تان را برای رونق کسب و کار بررسی کنید.

۷- تکنیک های سئو و علائم نگارشی را در تولید محتوا رعایت کنید.

۸- کلمات کلیدی یا کلید واژه ها را درست به کار ببرید.

۹- لینک های داخلی و خارجی را درست و به جا در محتوا رعایت کنید تا به تولید محتوا مناسب برسید.

۱۰- استفاده از تصاویر جذاب و متناسب با محتوا مطابق با کسب و کار

 تولید محتوا ایجاد محتوا محتوای ارزشمند محتوای خوب اشکال گوناگون محتوا رسانه های دیجیتال فضای مجازی کسب و کار رونق کسب و کار

خالق محتوا چه کسی است؟

خالق محتوا کسی است که مسئول کمک اطلاعات به هر رسانه ای و به ویژه رسانه های دیجیتال در فضای مجازی است. آنها معمولا یک کاربر خاص یا مخاطب خاص را در زمینه های خاص در راستای منفعت کسب و کار خود  هدف قرار می دهند.

اشکال گوناگون محتوا:

 ارتقاء محتوا به وسیله رسانه ها متفاوت است :

سازمان های خبری:

سازمان های خبری، به ویژه بزرگترین و بین المللی، مانند The New York Times، NPR، CNN و دیگران، به طور مداوم برخی از محتوای مشترک خود را در فضای مجازی ایجاد می کنند.

کالج ها، دانشگاه ها و آزمایشگاه ها

مؤسسات دانشگاهی مانند کالج ها و دانشگاه ها محتوای خود را در قالب کتاب ها، مقالات و مجلات جمع آوری می کنند. محتوای علمی ممکن است از طریق نشریات، پایگاه های داده، کتابخانه ها و کتابخانه های دیجیتالی در فضای مجازی جمع آوری شده و برای دیگر دانشگاهیان یا عموم در دسترس قرار گیرد.

بیشتر بخوانید :
کراتین چیست و چه خاصیتی دارد؟

شرکت ها

محتوای شرکت شامل تبلیغات و محتوای روابط عمومی می تواند باشد.

 هنرمندان و نویسندگان

آثار فرهنگی مانند موسیقی، فیلم، ادبیات و هنر از اشکال محتوا هستند. کتاب های الکترونیکی که به طور سنتی در فضای مجازی منتشر شده اند، یک نوع محتوای فرهنگی هستند. هنرمندان مستقل، از جمله نویسندگان و نوازندگان، موفقیت تجاری خود را قرار دادن کار خود در فضای مجازی  آغاز می کنند .این تغییرات صنایع چاپ و نشر و موسیقی را انقلابی کرده است.

 تولید محتوا ایجاد محتوا محتوای ارزشمند محتوای خوب اشکال گوناگون محتوا رسانه های دیجیتال فضای مجازی کسب و کار رونق کسب و کار

سخن آخر:

حرف دلتان را بزنید و آن را به صورت محتوا در بیاورید و علائم تولید محتوا را رعایت کنید و از آن در فضای مجازی و در راستای کسب و کارتان استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید