انواع رژیم غذایی

15

انواع رژیم غذایی : رژیم غذایی به عنوان یک برنامه ثابت برای خوردن و آشامیدن در جایی که نوع و میزان مواد

غذایی برای دستیابی به کاهش وزن یا پیروی از سبک زندگی خاصی برنامه ریزی شده است ، توصیف می شود.

در ادامه به معرفی انواع رژیم های غذایی می پردازیم

انواع رژیم غذایی

رژیم اتکینز

رژیم اتکینز یا روش تغذیه ای اتکینز بر کنترل سطح انسولین در بدن از طریق رژیم کم کربوهیدرات تمرکز دارد.

شما می توانید با خوردن پروتئین و چربی نامحدود و فقط با اجتناب از مصرف غذاهای سرشار از کربوهیدرات،

وزن خود را کم کنید.

رژیم غذایی انواع رژیم غذایی رژیم کاهش وزن روش های کاهش وزن

رژیم زون

رژیم زون برای تعادل غذایی از ۴۰ درصد کربوهیدرات ، ۳۰ درصد چربی و ۳۰ درصد پروتئین در هر وعده

غذایی تشکیل می شود.

تمرکز اصلی این رژیم بر ایجاد تعادل در سطوح هورمون های بدن فرد است.

رژیم غذایی زون گزینه های مواد غذایی ای که مصرف می کنید را محدود نمی کند بلکه بر محدود کردن مقدار

مشخص انواع و تکرر آن چه مصرف می کنید، متمرکز است.

رژیم غذایی انواع رژیم غذایی رژیم کاهش وزن روش های کاهش وزن

رژیم کتوژنیک

این رژیم شامل کاهش مصرف کربوهیدرات و جذب چربی است.

اما این نکته عجیبی است که یک رژیم غذایی با وجود جذب چربی ها بتواند در کاهش وزن موثر باشد.

رژیم غذایی انواع رژیم غذایی رژیم کاهش وزن روش های کاهش وزن

رژیم وگان

بیشتر یک روش زندگی و یک فلسفه است تا یک رژیم غذایی که در آن افراد سعی می کنند تا به حیوانات و محیط

زیست آسیبی نرسانند.

وگان ها نه تنها گوشت و محصولات گوشتی مصرف نمی کنند، بلکه سایر محصولات حیوانی مانند لبنیات،

عسل و تخم مرغ را هم در برنامه غذایی خود ندارند.

رژیم غذایی انواع رژیم غذایی رژیم کاهش وزن روش های کاهش وزن

رژیم غذایی خام

رژیم غذایی خام یا غذای خام شامل مصرف غذاها و نوشیدنی هایی است که فرآوری نشده اند، کاملاً گیاهی و ایده

آل ارگانیک هستند.

رژیم غذایی خام؛ کم سدیم است بنابراین می تواند در کاهش سکته مغزی، نارسایی قلبی، پوکی استخوان، سرطان

معده، و بیماری های کلیوی بسیار موثر باشد.

رژیم غذایی انواع رژیم غذایی رژیم کاهش وزن روش های کاهش وزن

رژیم مدیترانه ای

رژیم مدیترانه ای به طور خاص بیشتر بر روی عادت های غذایی مردم اطراف دریای مدیترانه از جمله یونان و

جنوب ایتالیا متمرکز است.

سبزیجات، آجیل‌ها، زیتون، روغن زیتون، میوه‌ها، غلات کامل، حبوبات و سبزیجات معطر در رأس هرم این

رژیم قرار می‌گیرند.

مصرف ماهی و غذاهای دریایی حداقل چند بار در هفته پیشنهاد شده و لبنیات در حد اعتدال مصرف می‌شود.

منبع : کارنو

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.